Ukazka cestopisu z cestovani

Asie 2006 - prave se pise :-)

29.8.
Pres den courame po meste. Batohy jsme nechali na nadrazi odkud jedeme do Vladivostoku. Jedeme z nazdrazi XXX (ted nevim dopisu pozdeji). Srande je, ze na jednom namesti jsou 3 velke nadrazi vedle sebe. Nojo rusko.
Sedame do vlaku a babusce ve vlaku se nelibi nase jizdenky EuroDomino. V kupe pro 4 lidi je najednou lidi 5. Nastesti si jeden spletl kupe a spravne ma sedet vedle. Takze si zase vsechno zabalil a presunul se. Nakonec to vsechno dobre dopadlo a odjizdime.
Je mi trosku lito, ze jedeme v kupe misto v otevrenem vagone. Nojo no, co se da delat, ale je lepsi si koupit jizdenku predem z Prahy, nez zbytecne nekolik dnu sedet v Moskve a cekat na volne misto v levnejsim vlaku. Jdeme spat okolo 11:00. Bydlime s jednim kravatakem, ktery rano vystupuje a divi se, ze jsme neleteli leadlem. Jarda sel na zachod a uz se nevracel. No ale slysel jsem jak rusky vyrvava na cely vagon, tak jsem to neresil.
Jarda prisel dost pozde a jen si lehnul a spal.

30.8.
Rano jsem rikal Jardovi, ze byl nekde zachlastat ci co? On na to, ja sel pouze na zachod a oni me zastavili. OK. Ja to nechapal, ale dobre. Jdu si vycistit zuby. Jdu okolo vedlejsiho kupe a hned me zvou at jdu na vodku a vedi moje jmeno, ze pry Jarda vcera vypravel. Dobre dam si panaka, zapiju, zajim a jdu na zuby. Po ceste zpatky opet vodka, zapit, zajist.
No a zbytek dne je jasny -> vodka, piti, jidlo.
Neni co resit. Vodka.
Zjistuji, ze umim o hodne lepe Rusky, nez jsem puvodne myslel. Vetsine rozumim (nebo aspon si to myslim), ale s odpovidam je to horsi. Od jednoho namornika dostavam tricko. Vsichni jsou to zeleznicari z Vladivostoku, kteri 2 mesice pracovali v Leningrade. Od jednoho dostavam 100R z roku 1918. Na oplatku jsem mu dal ceskou kovovou 50,-kc.
Zbytek dne vodka.
Snedli jsme Jarduv salam.
Pozn.

31.8.
Vstavame v 12:40. Po ceste na zachod ziskavam opet panaka vodky. Vycistim si zuby a opet vodka.
Zbytek dne - vodka,  jidlo, voda
Dopijkime nas rum a mame pozvani na 2 dny na navstevu u zeleznicaru u Vladivostoku.
Priblizne 3x denne zastavujeme na nadrazich, kde stojime 20 minut. Mame malo rublu a zadnou vodku. Nadrazakum take dosla vodka. Za posledni rubly kupuju na nadrazi vodku. Priroda se zmenila a z vysokych stromu se staly nizke brizove lesy. Vsude desna rovina a zadny kopec.
Vodka
Jedeme porad po rovine. ZIskavam fotku na pamatku od zeleznicare Giny.
Pozn.: Na vodce se nema setrit. Vcera vecer jsem ztrail svuj oblibeny nuz. Skoda, je mi ho lito, byl opravdu hezky. Jeden z nadrazaku mi dava svuj, ktery dal svemu tatkovi a pak ho dostal zpet, kdyz tatka zemrel. Nechtel jsem ho, ale musel jsem si ho vzit.
Neposilat fotky s Madlou a nadrazaky do Vladivostoku - boji se manzelky.
Rusove maji zlate zuby a radi je ukazuji ;-)
Vodka
Jeden z nadrazaku je velky hard-rock men a ten si nejvice rozumi s Madlo, protoze zna jmena kapel a zpevaku.
Vodka, Jidlo
Rusky prekvapuje, ze je nam tolik let a jeste nemame deti.

1.9.
Vstavame docela brzo a cestou na ze zachodu dostavam vodku (nechapu kde ji zase vzali). Nastesti vodky uz je docela malo, tak po jednom panaku mizim. Behem dne si povidame s nasimi znamymi nadrazaky a kdyz je nejaka zastavka tak kupujeme jidlo a spolecne to jime. Musim uznat, ze vetsinu kupuji rusove a mi jen neco malo. Na jedne zastavce chce Jarda koupit rybu a nabizeji mu ji za 20R. Gina mu jde pomahat, aby ho jako cizince neokradli. Nakonec kupuje 5 ryb za 105 R a rika, ze jedna byla za 17R. Jarda mu zacne vysvetlovat, ze se plete a jedna byla za 21R. Gina je z toho hodne smutny, skoro brezi a cpe nam 20R. Dalo dost prace ho uklidnit a vysvetlit, ze to neni problem.
Zbytek dne nam Gina porad neco nosi a stara se o nas.
Vodky uz moc neni, coz je dobre, aspon tolik nechlastame.

pokracovani zde .... Asie 2006

Indie 2005

No, mel jsem to dobre vymyslene. Vcera v 23:30 jsem odjel od Bruce a za 35 minut byl na letisti. Jenze tady jsem zjistil, ze posunuli odlet z 2:40 na 6:40. Sice jsem dostal kupon na jidlo za 150b (ktery jsem utratil v Burger Kingu -> nic moc, neco mezi KFC a McDonald, akorat o dost drazsi), ale chce se mi strasne spat, ale bojim se usnout, protoze se bojim o batohy. Nakonec jsem si na 3 hodiny dal slofika v Burger Kingovi J. Do letadla jsem se po zaplaceni 500b (odletovy poplatek) dostal bez problemu, i kdyz jsem neoholen a s kratkymi vlasy. Nabrali jsem dalsich 45 minut zpozdeni, ale nakonec odletame ...

"Welcome to India"je na priletovem formulari, ktery vyplnuji v cca. 9:30 tesne pred pristanim. Pasovka a vyzvednuti batohu bez problemu. Na letisti neni bankomat a tak menim 50 Euro (1 euro = 57.8 R) -> smejdi chteji 1 USD poplatek a vyrazim hledat autobus do centra.

Pred halou me oslovuje slusne vypadajici chlapek a zacina rozhovor:

ch: dobry den, priteli, co hledas?
ja: no
ch: jedes do centra?
ja: jedu autobusem, dik
ch: (jdeme podel budovy) jedes na connaucht place?
ja: ano, autobuse
ch: ano, ano.
pres ulici vidim napis Bus Transport a tam zaparkovany autobus
ja: (ukazuji na autobus) podivam se na autobus
ch: drahy priteli, ten jede na domaci terminal, ja te vezmu za 190r do centra
ja: (ted uz jen cesky) jasne, ja se tam jdu ale pro jistotu podivat
ch: (anglicky -jak jinak) 190r na vlakove nadrazi priteli
ja: (cesky) to urcite, dik nechci
a chlapek odchazi

Autobus samozrejme jede do centra za 50r. Ridic me sice chce vyhodit nekde blbe, ale jeden kluk (beloch -> turista) mi radi, ze za chvili to stavi na New Dilli train stations, ridic je nastvany, ale jedeme dal.

Po prvni pulhodine v Dilli na me nejvice zapusobilo

- je tu zima (nejvice tak 25 stupnu), ale uz si zvykam

- nikdo se tu na turistu neusmeje (v Thajsku se usmival skoro kazdy)

- jezdi tu milion tuktuku a aut, vetsinou vraky, ale videl jsem 2 octavie, v Thajsku jsem dve videl za celou dobu

tuktuk

Na nadrazi nachazim okenko, ktere prodava listek do Jaiupuru, ale visi tam papir s cisly vlaku a vsude FULL. Pak jsem uvidel napis, ze rezervacni mistnost pro turisty je v 1 patre a protoze v Indii jsou nektera mista ve vlaku rezerovana pro turisty, tak to jdu hledat. Chyta me chlapek, ktery je strasne mily a vysvetluje, ze rezervacni mistnost je zavrena, ale ze je jeste jedna na Old dilli t. s. a nebo, ze si tady muzu koupit listek do Jaipuru, ale na vlak z Old dilli. Nechce mi dat pokoj a tahne me zpatky k okenku, kde jsem pred chvili byl, ale nikdo tam nebyl - ted uz chlapek prisel. Muj novy pritel mi pomaha vyplnit rezervacni formular a ja to davam do okenka. Nastestni nemaji volno ani z Old dilli a nadrazak me posila do rezervacni kancelare pro turisty, coz nastvalo meho pritele, ktery odchazi.

Nakonec jsem rezervacni kancelar nasel -> musel jsm pres koleje a pak do dalsi budovy. Tam mi zase nekdo radil, ze je topres ulici a ze je tam super rezervacni kancelar. Ja se radeji vydal po sipkach .... V rezervacni mistnosti jsou 3 fronty